tirsdag 8. november 2011

Selbusokker til barn

Det er ikke det mest spennende jeg har strikket nå.....nemlig selbusokker i barnestørrelse. Men vinteren nærmer seg, og jeg synes det var en avveksling å strikke sokker med litt mønster i, så de ble det som det ble.

Sokkene er ca. 15 cm lange på sålen, så jeg regner med at de passer til snuppa her i huset, som er 3 år.

De er strikket på pinner 3,5 og av Raumaragg-garn. Sokkene er veldig tykke, så jeg er usikker på om de nesten blir for tykke til å ha inni sko/støvler, og egner seg mest til tøfler på hytta. Men vi trenger tykke sokker/tøfler til å ha på hytta også, så uansett så kommer de til nytte.


2 kommentarer:

  1. Hei. Så mange fine strikka ting du lager. Og så koselig at du liker bloggen min. Når det gjelder mønster til ugle og andre ting jeg applikerer på så ser jeg helt klart min begrensning når det gjelder tegning :-) så jeg ser som oftest om jeg finner noe ideer på nettet og prøver å tegne noe utfra det.

    SvarSlett
  2. Så koselig å oppdage nye blogger. Tusen takk for koselig kommentar hos meg. Legger meg til som følger hos deg. Nydelige sokker.

    SvarSlett