lørdag 5. november 2011

En liten prinsesse

En venninne venter baby snart, og hun vet det blir en jente. Jeg har derfor strikket en jakke til den nye verdensborgeren. Det er samme mønsteret som jeg tidligere har strikket en prinsejakke i. Denne gang valgte jeg gammelrosa og offwhite i Dale babyull, siden det er en jente som får den. Jeg valgte å strikke på pinner 3, siden jeg alltid strikker litt stramt. Genseren er i str. 3 måneder, og jeg tror mønsteret er fra Lanett, siden det i mønsteret står at man skal strikke i Lanett babyull. Jakken er i ragglandstrikking, så det går fort å montere den (heldigvis), for jeg er ingen racer på å montere vanlige gensre/jakker. Jeg trøbler alltid litt med knappestolpene, men med (nok en ) god hjelp fra min mamma, ordnet det seg. Knappene har jeg kjøpt på ebay (verdens største og beste butikk:-) Nå venter jeg bare på at den lille skal bli født, slik at jakken kan finne sin nye eier

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar