mandag 30. januar 2012

Monkey business..........


Min nye hybelboer (MyLock 644D) flyttet inn like etter jul, og nå har jeg endelig fått prøvd den. Det trengs nok litt øvelse for å bli mester, men jeg har begynt å finne ut av noen av funksjonene.

Jeg har sydd en genser til junior her i huset. Jeg lånte meg noen blader på biblioteket, og fant mønster til genseren der. Stoffet er fra Myllymuksut, og er jersey med stretch. Genseren er i str. 122, så jeg regner med at junior snart tar den i bruk.

Jeg valgte å sy halskant og kant nederst på genseren, i brun ribb fra Stoff og Stil. Armene la jeg opp med vanlig symaskin og tvillingnål. Jeg ser helt klart forbedringspotensiale i genseren, men som første klesplagg jeg noen sinne har sydd, er jeg kjempe fornøyd. På halskanten og kanten nederst på genseren sydde jeg også en runde meg tvillingnål. Synes at det blir penere med en slik kant, og så legger kanten på baksiden seg bedre ned når man syr en slik kant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar