mandag 20. februar 2012

Lilla kjole





Jeg fikk nylig boka fra Meedom med masse ulike grunnmønster for overdeler, bukser og kjoler. Jeg tok utgangspunkt i ett mønster for 4 år, og tenkte å sy kjole til lillesnuppa her i huset. Lilla er alltid en suksessfaktor her i huset, for hos lillesnupp består garderoben stort sett av fargen rosa og lilla, så derfor falt valget på noen utrolig fine stoff jeg kjøpte hos Textart nylig. Det lilla stoffet med mønster er 100 % bomull, stumt stoff, og det andre er cordfløyel. Utrolig fine stoff. Epleknappen i åpningen foran stammer fra ett av mine uttallige "den er så billig at jeg bare må kjøpe den-"innkjøp på ebay.

Det var litt vanskelig å bestemme seg for hvor stor armutringingene, halsutringingen og diverse andre mål på kjolen måtte være, men jeg gikk på med friskt mot. Kjolen ble sydd mens lillemor var i barnehagen,så jeg hadde ingen å måle på mens hun var borte. Hun ble henrykt da hun fikk kjolen, men dessverre ble nok kjolen litt for trang over hodet for lillemor, så den er nok nærmere str. 2 år i halsutringingen. Jeg blir nok nødt til å sy en ny til henne.....

På bildet ser det nesten ut som om kjolen er skjev, men den er ikke det, altså. Det er bare fotografen som har hengt kjolen litt skjevt opp på veggen........

7 kommentarer:

  1. -Den var nydelig den kjolen! Artig å se alt det fine du lager!

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha, Åshild. Trivelig å høre fra deg, og artig at du har funnet veien inn hit hos meg.

    SvarSlett
  3. Kjempefine ting du lager :)
    - og så liker jeg så godt det stoffet fra textart :)
    Hilsen StineRJ på sykroken

    SvarSlett
  4. Hei, så fin blogg du har her! Nydelig kjole!
    Hilsen Nina

    SvarSlett
  5. Kjempefin kjole!

    Syhilsen fra Linda

    SvarSlett
  6. Nydelig kjole:)Slike vanter ser bare så fantastisk deilig ut:) Stikker innom for å si at du vant i min Giwe Away:)
    Gratulerer:) Sender du adressen på mailen min: princess84@live.no
    så får du gaven i posten:) Se her hva du vant:)
    http://mariahs-mariahs.blogspot.com/2012/03/vi-har-en-vinner-til-giwe-awayen.html

    SvarSlett