tirsdag 3. januar 2012

Nøtteliten, Helene Harefrøken, Mikkel Rev og alle de andre dyrene i skogen


For noen år siden bygde vi hytte på fjellet, og jeg trengte noe å pynte med på veggene. På min lokale stoff/sybutikk fant jeg et broderimønster fra Permin of Copenhagen. Mønsteret er en klokkestreng med ulike dyr fra naturen. Jeg falt øyeblikkelig for denne, og den passet perfekt på den ene veggen på hytta.

Klokkestrengen er brodert på hvit aida med DMC Mouline`-tråd. Klokkenstrengens ferdige mål er 21 x 110 cm. Jeg kjøpte beslag i svart smijern til å henge klokkestrengen opp med. Det er mange små og fine detaljer på hvert av dyrebildene. Særlig fasinert ble jeg av edderkoppen som er like over reven. Spindelvevet den sitter i er brodert i broderitråd i sølv, og gir en fin effekt på klokkestrengen. Det kommer kanskjer ikke så godt fram på bildet, men når man ser den "in real life", ser man det godt. (Selv om det ser fint ut, var det et "herk" å brodere med sølvtråd. Den "lugget" hele tiden, og gled ikke så godt som den vanlige tråden).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar