tirsdag 27. desember 2011

Spiderman sokker

Jeg har strikket spiderman sokker etter samme mønster som jeg tidligere strikket votter etter. Jeg la opp 44 masker og strikket ca. 15 runder med en rett og en vrang, for å lage vrangbord. Etter vrangborden økte jeg ut 4 masker, til 48 masker. På "skaftet" av sokken strikket jeg spindelvev hele veien i sort/blå. Hælen har også spindelvev på seg. Hælen er strikket over 21 masker. På sokkens fotblad strikket jeg fire rapporter med spindelvev, før jeg strikket selve edderkoppen. Til dette fulgte jeg dette mønsteret Her.

Min nevø på snart 5 år fikk sokkene (og ett par vottter med Spiderman) til jul. Sokkene kan lett forandres til større eller mindre størrelser, etter hvor mange rapporter med spindelvev man velger å strikke på skaftet og på fotbladet.

Pinner: Str. 3

Garn: Sisu (sort, rød og blå)

Størrelse: Ca. 5 år

4 kommentarer:

  1. Kjempekule Spidermann-sokker altså! Flink du er! :)

    SvarSlett
  2. Både sokker og votter er alt tatt i bruk! Funka dårlig under legobyggingen, men ellers helt knall!

    SvarSlett
  3. ÅÅ de sokkene var kule,så flink du er :)

    SvarSlett
  4. Disse var bare helt herlige. Tipper de var populære hos 5 åringen.

    SvarSlett