tirsdag 13. desember 2011

Kjole til en liten dukkevenn


Jeg har lenge lovet min datter på 3 1/2 at mamma skal sy kjole til dukken din. Tiden strekker imidlertid ikke alltid til til alle planer jeg har, men i kveld etter at de søte små hadde sovnet, kastet jeg meg over stoffhaugen (som stadig vokser), og lenket meg til symaskinen.

I løpet av noen korte kveldstimer ble litt rosa velour fra Stoff og Stil omgjort til en liten kjole med applikering på, som passet dukken perfekt. Mønsteret til kjolen laget jeg ved å måle livvidden på dukken, samt å sammenligne med andre klær dukken har. Jeg sydde en bord med ric-rac over brystet, og synes den pyntet opp kjolen fint. Nederst på kjolen applikerte jeg et søtt lite rådyr i rosa bomullstoff. Kjolens bryststykke foret jeg med rutete bomullsstoff, slik at kanten rundt armene og i halsen ble fin. Kjolen fikk trykknapper som lukkemekanisme. Knappene er i største laget, men man taver hva man haver....

Nå regner jeg med at liss-mor blir henrykt i morgen når hun våkner og ser at dukken har fått seg ny kjole.

3 kommentarer:

  1. Åååh, jeg tenker hun er superglad over ny dukkekjole!
    Den ble kjempeflott!!

    Legger meg til som følger av bloggen din.. =)

    SvarSlett
  2. Flott kjole til litj-tupp sin dukke! Fin applikering!

    SvarSlett