søndag 13. november 2011

Enda en barneveske......den siste i rekken

Da har jeg (endelig) fått sydd den siste barnevesken som er tenkt som julegaver til små venninner av lillesøster/storebror her i huset. (Tror ikke noen av disse er innom bloggen, så jeg tar sjangsen på å  legge de ut her allerde nå.) Kjenner at det er godt å ha fått den unna....og at jeg faktisk har fått gjort det i så god tid før jul.

Vesken er sydd etter samme mal og størrelse som de andre barneveskene jeg har sydd tidligere. Den er ca. 25x30 cm stor i ytre mål. Jeg har applikert navnet til jenta som skal få vesken på veskens front, og satt på ric-racbånd som en ekstra pyntekant. Bokstavene har jeg sydd rundt med tungesting (ikke for hånd, men med maskina mi).Vesken forøvrig er sydd av et marihønestoff som jeg hadde liggende. Husker ikke i farten hvor jeg har kjøpt det eller hvilken produsent det er av. Øverst har jeg satt på en lukkekant slik at vesken fikk en litt finere "finish".

                         

Vesken er foret, og jeg har satt i et lag med     platevatt, for å stive vesken litt av, da den ellers blir veldig slamsete. Jeg har også lagt platevatt i hankene, slik at hankene har litt fasthet. I tillegg har jeg  sydd to sømmer i hanken, slik at vatten holder seg på plass, og at hanken blir "fast i fisken".

 Nå er det bare å vente på den søte juletid, slik at vesken kan finne sin plass under et juletre og åpnes av en liten jente på juleaften.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar