lørdag 22. oktober 2011

Strikkepinneetui - orden i pinnene!

Mine strikkepinner har hatt en tendens til å flyte rundt omkring, og så har det endt opp med at jeg har kjøpt nye pinner, for jeg fant ikke de jeg trodde jeg hadde. For litt siden sydde jeg meg imidlertid et strikkepinneetui. Det er det mest geniale jeg har laget å lenge. Det ble imidlertid litt for lite plass i det etter litt, slik at nå har jeg sydd et lengre ett. Nå er det skikkelig orden både på strikkepinner og heklenåler.

Jeg valgte å sy mitt etui en god del lengre enn det første jeg sydde. Mønsteret fant jeg på pickles Her. Det var ikke vanskelig å sy i det hele tatt. Jeg valgte å lage litt flere lommer til både strømpepinner og rundpinner, slik at selv om jeg får flere pinner etter hvert (eller kanskje jeg nå har nok etter alle dobbelkjøp pga av at jeg ikke fant de pinnene jeg visste jeg hadde ett eller annet sted), så blir det plass til de nye pinnene. Mitt etui måler 96 cm., slik at det er nok plass å fylle etter i.

Stoffet har jeg kjøpt på stoff og stil, og jeg syntes  disse babushka damene var skikkelig stilige. Knappen kjøpte jeg på ebay. Det er nesten litt rart hvor enkelt det er å kjøpe ting (man trenger og ikke kanskje trenger) på ebay. I alle fall har det blitt en del knappekjøp gjennom tidene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar