mandag 31. oktober 2011

Monster sitteunderlag

Jeg har strikket et sitteunderlag i fritidsullgarn, og tovet dette. Mønsteret var veldig lett å strikke, men jeg er alltid spent når jeg skal tove noe, på hvordan resultatet blir. Jeg tovet det på 60 grader, og det ble helt perfekt. Jeg fant et mønster på Hello Kitty sitteunderlag Her, og bare gjorde om litt på det etter oppskriften på monsterullbukser jeg har, og så ble det sitteunderlag med monster på.

Det var litt vanskelig å finne ut hvordan jeg skulle lage øyne og tenner. Jeg prøvde å både hekle og sy på med hvit tråd, men resultatet ble så dårlig at jeg bare klippet det av. Jeg endte opp med å sy på utklipte lapper av hvit og svart filt med symaskina. Resultatet ble sånn høvelig, synes jeg. Neste gang tror jeg at jeg skal forsøke med filtnål for å se hvordan det blir.

Nå er det vel bare å vente på neste tur, så får vi pakke med oss sitteunderlaget slik at vi holder rompa varm!

1 kommentar:

  1. Artig og kreativt sitteunderlag - morsom å ha med seg på tur:)

    SvarSlett